به‌روز شده در: ۰۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۳:۳۵
نظر سنجی
به کدام گروه رای می دهید؟
1- جبهه متحد اصولگرایان
2- جبهه پایداری
3- سایر گروه های اصولگرا
4- اصلاح طلبان
5- هیچکدام
كدخبر: ۱۴۵۹۰
تاريخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۷:۴۰
print نسخه چاپي
send ارسال به دوستان
جدایی ملت از حکومت
جدايي نادر از سيمين در تقابل اصلي با اسلام و جمهوري اسلامي
جدایی نادر از سیمین یک فیلم ضد اسلامی و ضد جمهوری اسلامی است، موفقییت‌های فیلم در خارج از کشور هم خود گواهی است بر این مدعا، دیگر درخواست و تمایل آقای سارکوزی اظهر من الشمس است...
"عماريون"- یکی از معایب جدایی نادر از سیمین این مشکل بزرگ است که در آن شخصیتی که متعلق به فرودست جامعه و پشتوانه‌ی مذهبی دارد ریاکار، دروغگو، عصبی، دزد، حقیر و طماع است ولی قشر روشنفکر کتاب‌خوان، متمدن، متعلق به سطح بالای جامعه، خیلی باکلاس، با فرهنگ، اهل راستی و درستی هستند.

در نمای مهمی از فیلم، نادر معنی لغاتی را از ترمه می‌پرسد. اولین كلمه «نهضت» است كه ترمه «جنبش» معنا می‌كند. كلمه دوم «بادیه» است كه ترمه به اشتباه می‌گوید «باد تند» و نادر آن را با واژه «بیابان» اصلاح می‌كند. كلمه سوم «گارانتی» است كه ترمه می‌گوید «ضمانت».

نادر می‌گوید ضمانت عربی است و باید بگویی «پشتیبان». ترمه می‌گوید معلم‌مان گفته است. نادر هم می‌گوید: چیزی كه غلطه، غلطه! حالا هر كی می‌‌خواد گفته باشه یا هر جا می‌خواد نوشته باشه.

در سکانس مهم دیگری نادر زمانی كه وارد خانه مادرزنش می‌‌شود، مردی در حال تنظیم شبكه‌های ماهواره است و در بك‌گراند آن فردی در حال نماز خواندن.

من از وجدان شما که خودتان را روشنفکر می‌دانید می‌پرسم: آخرین بار کی کتاب خواندید؟ آیا در قشر روشنفکر ریاکار، دروغگو، عصبی، دزد، حقیر و طماع نداریم؟ ولی اینکه شما این خصایص به دلیل مذهبی بودن به کسی سنجاق کنید نشان می‌‌دهد مشکل شما مذهب است، اسلام است.

من با صراحت تمام می‌گویم جدایی نادر از سیمین یک فیلم ضد اسلامی و ضد جمهوری اسلامی است، موفقییت‌های فیلم در خارج از کشور هم خود گواهی است بر این مدعا، دیگر درخواست و تمایل آقای سارکوزی اظهر من الشمس است.

دوست ندارم این فیلم به آکادمی معرفی شود، چون می‌دانم شانس بالایی برای بردن اولین اسکار تاریخ سینمای ایران دارد، ولی از یک طرف دوست دارم معرفی شود تا در صورت پذیرفته نشدن از طرف آکادمی (توسط گروه اول) طرفدارانش نگویند اگر معرفی می‌شد حتمن برنده می‌شد.

در هالیوود دو گروه پرقدرت در راس کار هستند، گروهی که می‌تواند مصائب مسیح را بسازد و گروهی که می‌تواند کد داوینچی را در پاسخ به آن آماده کند.

گروه دوم همان کسانی هستند که سرنخ صنعت پورن جهان را در دست دارند، این همان گروهی است که اجازه نمی‌دهد کوکب سیاه برایان دی‌پالما با تمام شایستگی‌اش برنده اسکار شود، اگر به این گروه باشد جدایی نادر از سیمین برنده اسکار بهترین فیلم خارجی در مراسم اشرافی بورلی هیلز خواهد بود.

جدایی نادر از سیمین فیلمی به شدت سیاسی است، انقلاب ۵۷ همان جنین مرده‌ای است که معلوم نیست قاتلش چه کسی است؟ آقای اصغر فرهادی به قول داریوش مهرجویی در درخت گلابی: عرب‌زدگی بدتر است یا غرب‌زدگی؟


حمیدرضا علاقه‌بند
بیروت، لبنان، شهریور از نیمه گذشته نود
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴۸
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
30
25
تو هم واسه ما شدي نويسنده؟
خاك تو سرت.
همين شما ها نيزاريد ما پيشرفت كنيم
حتما 1 متر ريش هم داري؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
آقاي باادب تا پيشرفتو چي بدوني؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
محمود چرا اینقدر عصبانی هستی. لابد حرفش خیلی تاثیر گذار و صحیحه که تو رو آشفته کرده. حرف بد زشته بابا
مجتبي
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
آقا محمود به حرفش گوش دادي يا به ريشش نگاه كردي.
بدون تعصب قضاوت كن محمود جان
موفق باشي
منتقد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
6
22
خدایا تمام مریضها رو شفا بده. آمیییییین!
dsd
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
16
11
دوست عزيزي كه تحمل شنيدن 4 تاحرف درست وحسابي ونداري چراتونظري كه يادداشت ميكني ريش{محاسن}رو مزحكه ميكني
پاسخ ها
مضحکه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
دی اس دی جان مزحکه اشتباهه بنویس مظهکه
آفرین
طاها
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
7
11
درپاسخ به محمود
حرف را باید با حرف منطقی جواب داد نه فحش - من این فیلم را ندیدم امااین حقیقت که هر فیلمی که منتقد دینی و سیاسی باشه صرف نظر از کیفیتش تو جشنواره ها بهش بخاطر مقابله با ایران جایزه میدن راسته- اگرچه فیلم بالا روش خیلی کار شده تا این مظامین به شکل ماهرانه ای در لابلای فیلم گذاشته بشه
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
3
16
به قول رئیس جمهورتون ، دکتر احمدی نژاد : آبو بریزید همون جاتون که سوخته :)))
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
7
10
در جواب کسانی که به جای فکر بی احترامی می کنند:اگر کسی بخواهد اندیشه ای ضد اسلامی را در فیلمی بگنجاند لازم نیست صریحا آن را اعلام کند بلکه با چندین فریم می تواند بی سر و صدا کل اندیشه ی خود را به بیننده القا کند وبیننده ناخواسته از آن تاثیر می گیرد...
جنگ نرم یعنی این!
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
12
4
دست اندر کاران فیلم سارکوزی پسند جدایی.................................. را با توجه به اینکه صدها هزار شهید ؛ انقلاب اسلامی را به اینجا رساندند . را به وجدانشان اگر وجدانی باشد . و احکم الحاکمین واگذار می کنیم . خداوند بهترین داور است .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
3
16
آخه این همه چرت و پرت میگید که چی بشه؟
کلا سایتتون در مزخرف گویی گوی سبقت رو از همه بچه حزب اللهیها!!! ربوده!
سمانه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
1
17
,واقعا این نظرتونه؟ این فیلم یکی از معنوی ترین فیلمهای تاریخ سینما است
و زشتی دروغ گفتن را به بهترین شکل نشان داده است که چقدر بد است
وآیا دروغگویی ضد اسلامی هست یا خیر؟
واینکه چون در فرانسه بااستقبال روبرو شده
پس ضد اسلامی!!!!! است از مضحک ترین دلایل میتونه باشه
بسیار فیلم اسلامی وانسانی می باشد
اول فیلم راببینید بعد حرف بزنید
باید خوشحال باشید که این فیلم معنا گرا از کشور انقلابی ما مورد استقبال قرار گرفته است
یا علی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
2
18
مگه اخراجیهای مسخره شما چه اثر هنری بود .یادتونه که این فیلم با رانت وارد سینما شده بود؟اگه غیر از ده نمکی این فیلم رو ساخته بود .اجازه اکران میگرفت؟؟؟منصف باشیم .......
مدیر پایگاه اخراجی های مسخره ما؟؟؟
کی؟ ما؟؟؟
مگه فیلم رو ما ساختیم؟ یا حتی حمایت کردیم؟
پاسخ ها
عبدالله
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
ما که نساختیم.اتفاقا من حرف شما رو راجع به ده نمکی قبول دارم.میدون دادن به چنین آدمی درست نبوده.
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
1
16
واقعن متاسفم برای نویسنده. کلی خندیدم. آقا برو خودت رو اصلاح کن. جدایی نادر یه فیلم خوبه. دروغگویی یه واقعیته که توی جامعه ایران وجود داره و حتی از قبل هم بیشتر شده.
sami
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
8
8
من متاسفم برا کسایی که خودشونو روشن فکر جلوه میدن در حالی که اصلا فکر ندارن تاریک فکرم نیستن من نمیدونم ما خودمون امامان (ع) به عنوان پیشوا داریم که مظهر کمال در هر خوبی هستند این قد بدبخت شدیم بریم فیلم بسازیم غربی ها ما رو تایید کنن بد بهش بگیم این چیه میگن شما نمیخوای ما پیشرفت کنیم اگه این پیشرفت همون عقب مونده باشیم بهتره
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
سامان تویی؟ پس کی میری سر درست؟ برو دیگه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
2
7
اگه آقای علاقه بند به خاطر وجود این شرایط می تونن سفر خارجی برن و از لبنان مقاله بنوسن،حتماً حق دارن دیگه!!!
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
6
2
چی بگم آخه انقدر درد و بلا برا ما بچه حزب اللهیا از زمین و آسمون می باره که دیگه نمی دونیم کدومشو جواب بدیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
0
4
نظر ربطی به خبر ندارد اما لطفا بخوانید
بهتر است بدانیم:
غذای این ترم دانشگاه صنعتی اصفهان برای هر روز:800 تومان صبحانه+2400تومان ناهار+2400 تومان شام شده است که البته 40000 تومان آن را یارانه داده اند. حساب کتاب سرانگشتی هزینه غذای سلف سرویس یک ماه یکی از دانشگاههای برتر ایران از امسال 128000 تومان است در حالی که این هزینه پارسال حدود 21000 تومان بود. یعنی تحمیل هزینه 100000 تومانی بر دانشجوی دولتی از نوع نخبه فقط در غذا. خواهشمند است تحقیق نموده و به داد دانشجویان برسید
ناشناس
|
NETHERLANDS
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
0
8
وفقییت‌های فیلم در خارج از کشور هم خود گواهی است بر این مدعا

پس بچه های آسمان هم که نامزد اسکار شده ضد اسلامه؟!!!

چیزی که شما میگی حق ، اسلام عزیزه ولی کو نمادهای ابتدایی اسلام هم تو ایران نیست چه برسه به ...
پاسخ ها
دانای کل
| UNITED STATES |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
نویسنده که گفته: در هالیوود دو گروه پرقدرت در راس کار هستند، گروهی که می‌تواند مصائب مسیح را بسازد و گروهی که می‌تواند کد داوینچی را در پاسخ به آن آماده کند.

بچه‌های آسمان توسط گروه اول نامزد دریافت اسکار شد!
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
0
14
واقعا متاسفم برای نویسنده که اینقده سطحی نگر و بی خرد است.
توصیه میکنم فیلم رو یه بار دیگه البته نه با دید قرون وسطایی ملاحظه بفرمایید
رضا
|
FRANCE
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
0
18
مثل اینکه فیلم رو درست ندیدی, اول اینکه این صفت ها رو به قشر ضعیف جامعه نسبت نداد بلکه در مورد قشر متوسط که همون نادر باشه هم این صفت ها رو نسبت داد. مگه نادر اون زن رو پرت کرد پایین بعدش نگفت پرت نکردم پایین و دروغ گفت؟ مگه کسی که نماز میخونه نمیتونه ماهواره ببینه؟ فکر میکنی ماهواره رو روشن کردی از اولش فیلمه پورن دارن نشون میدن؟ من نفهمیدم پاراگراف دوم و سوم مقالت! چه ربطی به عنوانت داشت؟ توی فیلم مگه خوده نادر آدم مذهبی نبود؟ من یقین دارم تو 20 بار هم این فیلم رو ببینی باز نمیتونی تحلیل درستی بنویسی از فیلم چون اولا سینما رو نمیشناسی و صرفا داری از روی عقاید سیاسی و دشمنی با شخص و فکر فرهادی حرف میزنی, دوما اصول مقاله نویسی هم بلد نیستی
پاسخ ها
دانای کل
| UNITED STATES |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
شما هنوز خیلی مانده تا فرق مقاله و یادداشت را بدانی، بقیه چیزها بماند برای صد سال دوم.
دانای کل
|
UNITED STATES
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
1
4
خدا را شکر، که روشنفکران طرفدار جدایی نادر از سیمین بعد از نبردن اسکار نمی‌توانند جمهوری اسلامی متهم کنند که اگر معرفی‌اش کرده بودید حتمن اولین اسکار تاریخ سینمای ایران را می‌ربود!
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
1
1
اين حرفهاي بچه گانه يعني چي؟ يه فيلم ساخته يا مثبت يا منفي ديگه اين همه درد دل نداره چقدر ما پر حرفي ميكنيم برا ي همه چيز.
blood
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
1
6
من این فیلم رو دوبار دیدم و واقعا عالی بود. بنظره من این یه فیلمه اجتماعیه.
خادم الفضه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
1
3
سلام
نیاز به اینقدر جدال نیست حرف حق باید زده بشه
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
0
6
به عنوان فردی بی طرف میگم خواهشا همونطوری که انتظار ندارید اهالی سینمایی توی دین و مذهب و سیاست نظر بدن شما هم توی سینمایی که احتمالا از هنر هیچی نمی فهمین نظر ندین. دست بردارین از این توهم توطئه و "اسلام در خطر است" مثل آمریکایی که به مردمش تلقین میکنه آزادی آمریکایی در خطره . اسلام بیشتر از اونکه از سینما ضربه بخوره از جاهلان دینی مثل ابوموسی ضربه خورده و خواهد خورد. سینما فقط اخراجیها نیس .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
0
6
تو برو توي لبنان حالتو بكن چيكار داري به نادر و سيمين....
متين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
4
2
آفرين يه فرهادي كه فيلمش مورد توجه منافقين و غربيها قرار گرفته خب بايدم جايزه بگيره تا اين راه ادامه پيدا كنه!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
1
2
نظر هرکس محترم ،همه هم وطن هستیم،چرا به حرفهای رهبرمون گوش نمیدیم،این حرف شما همون خواسته کسانی که نمیخوان ایران و ایرانی سزبلند باشه،چرا ما هر وقت میایم به نتیجه برسیم اینجوری میشه،الان دشمن با ایجاد نفاق داره مارو از بین میبره،کار آقای فرهادی واقعا عالی،این نوع انتقاد شما فقط نشون میده که شما الان شدی دقیقا نیروی ارائیل و آمریکا،مگه رهبر نگفت وحدت وحدت وحدت ماه چقدر خون دادیم چرا با این تعصب الکی تفرقه ایجاد میکنید،از خدا و خون شهیدا بترسید ،من برادر 2تا شهیدم سنم کم بود وگرنه منم الان نبودم به خدا آسایشی که برادرای من واسش خون دادن این نیست؛بیایم وحدتمون بیشتر کنیم،بفهمیم حرفهای رهبرمون
زیبایی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
0
4
سلام
فیلم آقای فرهادی واقعا باارزش و انسانی،چرا اینقدر متعصبانه نگاه کردید فیلم رو؟چرا اون چشمی که دقیق و ظریف از پشت دوربین جامعه مون رو وآدمهاش رو نگاه کرده بود و بهمون نشون می داد ندیدید؟
تعصب چشم عقل رو می بنده.
موفق باشید
ياسر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
1
2
سلام دوست عزيز.
نظر و نكته سنجي شما در مورد فيلم جالب بود و اينكه نكاتي رو از بك گراند فيلم دراورديد منكرش نميشم.
ولي اينكه شخصيتي كه در اين فيلم مذهبي خوانديد و گفتيد كه دروغگو كلاهبرداره من همچين مسئله اي رو در فيلم نديدم و در عوض همان قشر با كلاس براي فرار از تنبيهي كه قانون براش در نظر گرفته بود دروغ گفت و روي اون مانور مي داد. حتي همين قشر با كلاس هم مذهبي بودند و در آخر فيلم تقاضاي قسم به قران رو از خانومي كه بچه اش رو از دست داده بود را داشته.
من دروغي كه شما گفتيد رو از نقشي كه شهاب حسيني بازي كرده بود نديدم. اونها به چيزي كه بهش عقيده داشتند پا فشاري ميكردند و از روي اصرار اطرافيان مجبور به قبول ديه از طرف سيمين شد.
و زندگي نادر خوب بود تا زماني كه دروغ گفت و به واقع مجبور به جدايي نادر از سيمين شد وگرنه در اصل قضيه كه سيمين مي خواست از نادر جدا بشه نه نادر از سيمين.
در مورد ماهواره. هر كي ماهواره داشته باشه مسلمان نيست؟ برادر من اين طرز تفكر به نظر من درست نيست. اتفاقا من هم ماهواره رو قبول ندارم ولي اينكه ماهواره با دين منافات داره رو قبول ندارم. مسلمون اونيه كه با مكاتب مختلف آشنا باشه و در معرض گناه باشه ولي مسلمون باقي بمونه. اينكه ادما رو پاستوريزه نگهداري و بگي اينا مسلمونيه من قبول ندارم. اسلام رو بايد با چشم باز فهميد و درك كرد. نبايد به زور قبولوند.
از اينكه با شما همصحبت شدم خوشحالم. چون در اصل قضيه با هم اختلاف نداريم. موفق و مويد در زير الطاف خاصه الهي باشيد.
ایدین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
0
3
لطفا اول به فیلم با دقت نگاه کنید تو این فیلم هیچ کس نقش منفی نداره
و تنها شخصیت ها به راحتی دروغ میگند و تنها شخصیت صادق فیلم سیمین هست
خوب اصل بحث روشنفکری یا قشر پایین جامعه مد نظر نیست در ضمن شما اگه منتقد بودین نه اینکه بخواین فیلم در حد اسکار اقای فرهادی رو متزلزل کنین از جملاتتون میشد فهمید این انتقاد نیست این به چالش کشیدن فیلم هست یادمه وقتی جایزه خرس طلایی رو به اقای فرهادی میدادند ایشون با دخترش یا برادر زاده اش شخصیت ترمه دست دادن ک تو همین سایت به جای تشویق جوایز این فیلم به این مسئله بی اهمیت گیر دادین عزیز دل دوران گیرو دادن تموم شده این فیلم به خاطر بازی بازیگران و نزدیکی به سطح جامعه محبوبه برو اخراجی ها 3 تونو ببین
ELMO
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
2
1
اونایی که میگن فرهادی فیلمش ضد دینه باید این رو هم قبول کنن که از چه تکنیک های خوبی استفاده کرده.
خوب برادر شما هم در دفاع از دین یه هنری به خرج بده و شعارزده نباش.
aida
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
1
4
نمیتونین ببینین یه فیلم قشنگ ازسینمای ایران اومده بیرون بهتراون فیلم هایی هست که همش دروغه.
مهسا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
0
1
کی به اصغر فرهادی و اصغر فرهادی‌ها و آدم‌هایی که پشت سرشان ایستاده‌اند بگوید با جدایی سیمین‌ها یا همان قشر بریده از نظام طبقه‌ی متوسط جدید سکولار، از نادرها و حتی کل جامعه‌ی ایران، هیچ آینده‌ی به خطر نمی‌افتد.
شقاااایق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
0
1
شما ب.................رین بخووور ... ظاهرا مغزت و.............است چی میگی هذیان:)) اگر این کتاب نخونده پ ن پ تو خوندی :)) :)) :))

تنها جدایی که باعث خوشحالی میلیون ها آدم شد ... همین جدایی نادر از سیمین بودد هرچقدر غیر اخلاقی باشه به خاط رموفقیت هاش بهش افتخار کن و دهنه گشادتووو بببند
jange sard
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
1
0
نظر هر کسی مهمه اما فقط واسه خودش
تو این همه مشکلات داخل این نظر راجع به فیلم کاملا مضحکه
هادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
2
0
داداش حتماً نه حتمن
هرموقع تونستی کلمات درست بنویسی بیا در مورد فیلم نظر بده. بیسواد
دانای کل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
0
1
آقای اصغر فرهادی بزرگترین ناوگان جنگی جهان الان در خلیج فارس است؟ شما الان کجایید؟ اگر به ایران حمله کنند می‌آیید برایش بجنگید؟ یا سرگرم دست دادن با لکاته‌ها و عکس انداختن با لزبین‌ها، خمار بردن گلدن گلاب و اسکار، نشئه شب پر زرق و برق بورلی هیلز و کداک تیاتر هستید؟
عسل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
1
0
فکر می کنم به اندازه کافی جواب آقا محمود رو داده باشن اما منم از نظر خودم راجع به فیلم می گم:
می دونید این فیلم از خیلی از جنبه ها کاملا شبیه فیلم های به ظاهر روشنفکری اخیره. واقعا هم نمی دونم چرا از بین این همه فیلم این رو برای جایزه دادن انتخاب کردن. فیلم های که سراسر توهین و تیکه انداختن به دین و مذهبه و توی ایران موندن رو نماد زندانی شدن و امل بودن می دونن . هر چی بدبخت و خدمتکاره چادریه و شوهرش ریشو و هرچی با فهم و شعور و متمدنه مانتویی و بی بند و بار !
نکته ی دیگه هم اینه که نمی دونم چرا اکثر فیلمایی که لیلا حاتمی بازی می کنه از این قماشه!.............
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
1
0
با سلام .این صحبت های شما یک جور فرافکنی است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
0
0
به به ، این نظرات تا این حد متفاوت مردم در رابطه با یک فیلم منوکشته . اگه تا این حد این فیلم سیاسی وضد مذهبه چرا جشنواره ی فیلم فجر خودمون دیگه بهش جایزه داد؟ فقط تو ایران این دو موضوع قابل اهمیته ؟! عجیبا غریبا
سارا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
0
0
در جواب داناي كل : اگه جنگي بشه امثال تو راش مي اندازن عزيز
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: